Чого чекати геймеру-2006?Новий рік, як, утім, і всі інші, передбачає якісь добрі очікування. Просто тому, що ще свіжі спогади про зустріч Нового року. 

Ми ж спробуємо розібратися, чого нам очікувати цього року від розробників іграшок. Цілком зрозуміло, що описати всі дійсно цікаві ігри, у принципі, нереально. Тому ми зупинили свій вибір на кількох, які обіцяють стати найяскравішими, постаравшись охопити всі можливі жанри та напрями.
Отже, почнемо з одного із найпопулярніших жанрів — пригоди. Найвідоміший британський видавець — компанія THQ — анонсувала вихід гри Broken Sword 4. Вже знайомий нам Джордж Стоббард, що називається, «втрачає голову», закохавшись у прекрасну Анну-Марію. Однак, не встигнувши познайомитися, дівчина зникає. Наполегливий Джордж вирішує будь-що знайти любку, але для цього йому необхідний артефакт під назвою mfkzt. Не посміхайтеся, це не абревіатура, а таємничий манускрипт — дещо загадкове, чого не було на Землі вже більше двох тисяч років. За всіма правилами жанру, цей манускрипт має всі необхідні меджики та сили. Наші пригоди з пошуком mfkzt задля знаходження коханої розпочнуться на самісінькому початку літа — саме так запевняє нас видавництво THQ.

У жанрі «екшн» однією з найбільш очікуваних ігор безумовно є Gothic 3. З приводу сюжету третьої частини поки відомо лише те, що орки знищили королівство Міртана і тепер у них інші завдання. Всі баталії відбуватимуться на континенті, а не на островах. Не залишаться осторонь і технології. Всі істоти в грі будуть піддані редизайну для того, щоб пристосувати їх до нового рівня графіки. Крім того, для гравців тепер проблемою будуть не тільки орки. Що саме — ми побачимо наприкінці весни.

Практично під час написання цих рядків має вийти чергова стрілялка від видавця Midway Games під назвою The Suffering: Ties That Bind. Сценарій дуже вигадливий і розібратися, як нам здається, доведеться лише під час гри. З прикольних речей слід відзначити, що солдати, які займаються знищенням усілякої погані (програма-мінімум у грі) виглядають так, немов утекли з іншого Half-Life. Тобто практично не відрізняються. На жаль, мережної гри в Suffering не передбачається, тож доведеться обмежитися винятково «зачисткою».

Ще одна стрілялка від того ж видавця — Area 51. Вихід гри планується на початок весни. Сюжет стандартний — натискаємо кнопки, збираємо ключі і стріляємо, стріляємо, стріляємо. Адреналін у гру приносять стрибки по зруйнованих платформах, на висоті, від котрої не просто паморочиться в голові, а й будь-який необережний рух означатиме смерть. Боєзапас дуже звичний: пістолети, шотган, автомат, снайперська гвинтівка, гранати, цікава гармата із автонаведенням і мега-гармата з розряду BFG-9000, котра вбиває все, що видно неозброєним оком. Графіка досить приємна, і ще більше порадувала можливість «шпилити» у мережі одночасно 16 гравцям. 

А от любителі стратегії напевно сплять і бачать вихід настільки улюблених «Героїв», точніше Heroes of Might & Magic 5. Гра вийде вже в березні. Основною новиною є те, що у грі повністю змінилася концепція, а заодно й розробник гри, яким стала компанія Nival Interactive. «Герої» вперше вступили у світ 3D, що безумовно додасть грі видовищності. Heroes 5 більш різноманітні в сфері розвитку підопічних. Накопичуючи досвід, Герої не тільки підвищують свої вміння (Skills), а й набувають здібності (Abilities); вкупі з початковою спеціалізацією (Specialization) і расовими особливостями це відкриває широкий простір для виграшних комбінацій. 

Основні нововведення Heroes of Might & Magic 5: геройські здібності, initiative bar для боїв, яскраво виражені расові особливості, переглянута система магії, два свіжі мультиплеєрні режими… От, мабуть, і все, не рахуючи оновленого всесвіту Might and Magic у чесному 3D. Загалом, поживемо — побачимо. Але сама по собі гра обіцяє стати справжньою «бомбою».

За проектом Postal тягнеться шлейф зі скандалів і звинувачень. У принципі, присікатися, звісно, є до чого — гра неймовірно жорстока і буквально буяє сценами насильства, здійснюваного чиниться з особливим цинізмом. Але, поклавши руку на серце, дійсно складно знайти популярну гру, де тема насильства була б відсутня взагалі. На думку спадають лише Sims!, та й то з великою натяжкою. Тому для про людське око облишимо суперечки про мораль тим, кому це потрібно, і просто віднесемо гру до рангу проектів із великою кількістю чорного гумору.

У третій серії своїх пригод герой гри, за яким явно сумує божевільня, залишає рідне місто Парадиз (саме там він займався безмір’ям минулого разу) і потрапляє в новий район, де активно йде кампанія з вибору нового президента США. Розробники не стали продовжувати експерименти з виглядом від першої особи, а перенесли камеру, через яку гравець спостерігає за подіями, за спину головного героя. Також у грі з’явиться жіночий персонаж, котрий, поза сумнівами, буде не менш жорсткий, аніж звичний дядько з триденною щетиною на обличчі. Вихід гри намічено на перший квартал 2006 року. До речі, в Україні був перший у Європі сервер Postal 2. Щоправда, грали на ньому в основному гравці з Франції, Німеччини та Великобританії. Можливо, Postal 3 чекатиме більш національна доля.

Ну і, звісно, не забули любителів автоперегонів. Усі пам’ятають гру Carmageddon. Нинішня, четверта серія — один із найбільш засекречених проектів наступного року. Розробники до ладу нічого не розповідають, воліючи відмовчуватися або давати туманні натяки в інтерв’ю. Ясно одне — концепція гри навряд чи сильно зміниться. Гравцю доведеться сідати за кермо сталевого монстра (машини, обладнані величезною кількістю пилок, решіток і гострих шипів, інакше й не назвеш) і намагатися знищити противників, які перебувають у таких же автомобілях.

На жаль, творці також не поділилися відомостями щодо двигунця гри, і незрозуміло, являтиме він собою власну розробку чи щось, запозичене в інших компаній (погодьтеся, непогано виглядала б графіка Half-Life 2 або того ж Doom 3). Хоча одне все ж ясно — Carmageddon 4 буде безсумнівно цікавою і, принаймні, запам’ятається, як і всі ігри серії.

На закінчення кілька слів для любителів Unreal Tournament. З кінця 90-х років минулого століття ігри серії Unreal Tournament набули неймовірної популярності серед гравців, які люблять командні баталії по локальній мережі чи модему. Їх також часто використовують тестові лабораторії для вимірювання продуктивності графічних акселераторів. Одним словом, у цієї гри є дві основні складові хорошого бойовика: захоплюючий ігровий процес і графіка, котру певною мірою можна назвати новаторською.

Як то кажуть, навіщо винаходити велосипед чи (у даному разі) змінювати успішну концепцію гри? Як і раніше, гравцю будуть доступні кілька режимів як командної, так і індивідуальної (кожен сам за себе) гри. Боротися, звісно, можна і з живими противниками, і з ботами, котрі виступають у ролі тих самих «кішок» для тренування. Певним змінам буде піддано арсенал — деяка зброя піде в минуле, щоб поступитися місцем новим, досі небаченим «стволам». Також настійно рекомендується подбати про потужний прискорювач графіки, оскільки якість картинки в Unreal Tournament 2007 значно краща, ніж у знаменитому Doom 3.
Сподіваюся, що після цього невеличкого огляду у вас не виникне сумнівів, що цей рік буде дуже апетитним для цінителів ігрового «меню» і «шпилевий» настрій не залишить вас.

/game-masta